Avantajele marketingului online comparativ cu publicitatea tradițională

Mediul online a cucerit definitiv pe toata lumea, ceea ce a avut drept consecința migrația multor magazine si afaceri terestre in lumea virtuala. Cum era de așteptat întreaga perspectiva asupra lucrurilor s-a schimbat, astfel încât, astăzi, online-ul are o putere mult mai mare decât offline. De aceea, in momentul de fata, marketingul online este mai ușor de gestionat decât publicitatea clasica (outdoor, TV si radio) si are o pondere mult mai ridicata in rândul consumatorilor.

Factorii care au contribuit la dezvoltarea marketingului online

Asa cum era de așteptat, mediul online le oferă proprietarilor de afaceri mai multe oportunități precum:

  • Posibilitatea de a comunica mult mai rapid noutățile legate de produsele si serviciile oferite;
  • Recepționarea de feedback in timp real si de pe mai multe platforme (dispozitiva mobile, forumuri, pagini de social media, etc.);
  • Scăderea costurilor legate de menținerea comunicației cu clienții (astăzi exista chat instant, aplicații video si audio ce permit comunicarea in timp real, etc.);
  • Controlul mai bun asupra modalităților de comunicare si a metodelor de promovare;
  • Posibilitatea de analizare si studiere a datelor, de colectare si monitorizare, precum si de centralizare mult mai rapida a feedbackului primit de la clienți;
  • Posibilitatea de a oferi conținut personalizat clienților ceea ce ajuta la o mai eficienta distribuire a categoriilor de produse către client.

Printre factorii care au contribuit la propulsarea marketingului online se numără:

  • Extinderea internetului la nivel global;
  • Posibilitățile tehnice si tehnologice din ce in ce mai avansate;
  • Reducerea costurilor de publicitate comparativ cu cele din mediul offline;
  • Orientarea clienților care vizualizarea conținutului si plasarea comenzilor de pe dispozitivele portabile.

Este mai ușor de realizat publicitate online decât offline?

Cu siguranța ca mediul online le oferă celor care activează in acest domeniu posibilitatea de a monitoriza, analiza si gestiona mult mai bine campanile de publicitate. In plus, numărul platformelor pe care pot fi plasate este mult mai ridicat decât cele din mediul offline.

Instrumente precum Google AdWords care sunt orientate către ușurarea la maxim a muncii celor care se ocupa de aceste campanii sunt o adevărata mana cereasca pentru marketer. Nu trebuie uitate nici alte elemente precum:

  • Nivelul ridicat de flexibilitate a utilizării mediului online;
  • Posibilitățile de retragere aproape instant a unei campanii, in cazul in care aceasta se dovedește a fi nepotrivita;
  • Posibilitatea de a targeta mult mai bine categoriile de clienți, ceea ce echivalează cu oportunitatea de a plasa publicitate orientata in mod specific către o anumita categorie de clienți;
  • Costuri cu mult mai reduse decât cele din mediul offline.

 

ro_RORomanian